کنترل کیفیت (QC)

Image result for control quality

کنترل کیفیت (QC)

یک روش یا مجموعه ای از روش در نظر گرفته شده به اطمینان حاصل شود که یک محصول تولید شده و یا خدمات انجام پایبند به یک تعریف مجموعه ای از معیارهای کیفیت و یا مطابق با الزامات مشتری و یا از مشتری است. QC مشابه، اما با، تضمین کیفیت (QA) یکسان است. QA است به عنوان یک روش تعریف شده و یا مجموعه ای از روش در نظر گرفته شده به اطمینان حاصل شود که یک محصول یا خدمات در حال توسعه (قبل از کار کامل است، به عنوان مخالف به پس از آن) مطابق با نیازهای مشخص شده است. QA است که گاهی اوقات همراه با QC به عنوان یک عبارت واحد، تضمین کیفیت و کنترل (QA / QC) بیان شده است. به منظور اجرای یک برنامه موثر QC، شرکت باید اول تصمیم می گیرید که استانداردهای خاص محصول و یا خدمات باید تامین کند.

سپس میزان اقدامات QC باید تعیین شود (برای مثال، درصد از واحد به هر مقدار زیادی از آزمایش می شود). در مرحله بعد، داده های دنیای واقعی باید جمع آوری شود (برای مثال، درصد از واحد است که شکست) و نتایج گزارش شده به پرسنل مدیریت. بعد از این اقدام اصلاحی باید بر تصمیم گرفته شده و (به عنوان مثال، واحد معیوب باید تعمیر یا رد و خدمات ضعیف تکرار را بدون پرداخت هزینه تا زمانی که مشتری راضی است). اگر شکست واحد بیش از حد بسیاری از موارد از خدمات و یا ضعیف رخ می دهد، یک طرح باید طراحی شود که به بهبود فرآیند تولید یا خدمات و پس از آن که طرح باید وارد عمل شود. در نهایت، فرآیند QC باید در جریان باشد تا اطمینان حاصل شود که تلاش های اصلاحی، در صورت لزوم، نتایج رضایت بخش تولید کرده اند و به بلافاصله تشخیص عود و یا نمونه های جدید از مشکل است.

کلمات کلیدی مرتبط: آگهی استخدام مهندسی شیمی , راننده آماده به کار در زنجان مخصوص پزشکان , استخدام تعمیرکار موبایل , استخدام منشی تلفنی گنبد کاووس , تحلیلگر و طراح نرم افزار , منشی مدیرعامل در منطقه 1 در بهترین موقعیت , مترجمی زبان های دنیا , حقوق یک منشی کاشان , آگهی استخدام جوشکار , استخدام معلم خصوصی در منطقه هفده ,

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.